home Meny close
menu Meny

Extra Leker tilbyr alle våre kunder å bytte i våre butikker uavhengig av i hvilken av våre butikker du har handlet i.

Bytte varer kjøpt i butikk

Ved kjøp hos Extra-Leker har du mulighet til å bytte varen i hvilken som helst Extra-Leker butikk. En forutsetning for at varen kan byttes er at varen/esken er uåpnet og ubrukt. Har butikk varen i sitt sortiment, men du ikke har kvittering kan du bytte varen i en annen vare eller få en tilgodelapp på beløpet. Har du gyldig kvittering og ønsker pengene tilbake må dette gjøres innen 14 dager fra kjøpsdato. Merk at det ved kun bytting av varer ikke er noen tidsfrist for når en kan bytte så lenge varen finnes i butikkens sortiment og er uåpnet.

Har du kjøpt vare i butikk men ønsker å bytte i nettbutikk kommer frakt tur/retur i tillegg.

 

Bytte varer kjøpt fra nettbutikk i butikk

Ved kjøp i nettbutikken har du mulighet til å bytte varen i hvilken som helst Extra-Leker butikk. En forutsetning for at varen kan byttes er at varen/esken er uåpnet og ubrukt. Ved bytte av varer kjøpt i nettbutikk er det viktig du tar med kvittering for kjøpet. Gyldig kvittering er ordrebekreftelsen du mottar på epost ved bestilling eller plukklisten som følger med pakken. Kvittering er viktig da sortiment kan variere fra butikk til butikk – dette på grunn av størrelsen på butikkene varierer og mulighet for samme sortiment da er begrenset. Har du kvittering for kjøpet skal butikk ta imot varen selv om butikken ikke har denne i sitt sortiment. Har du ikke kvittering kan butikken dessverre ikke ta imot varen.

Ønsker du pengene tilbake må du vise gyldig kvittering og varen må leveres til butikk innen 14 dager fra varen er mottatt/hentet hos Posten. Merk da at pengene ikke vil bli utbetalt i butikk, men bli tilbakeført til din konto innen få virkedager.

Ved bytting av varer kjøpt i nettbutikk dekker kjøper frakt tur/retur.

 

Reklamasjon på varer

Ved kjøp fra nettbutikk

Hos Extra-Leker ønsker vi at du som kunde skal være fornøyd. Skulle du være uheldig å motta defekt eller skadet produkt, eller svarte produktet rett og slett ikke til forventningene, nøl ikke med å ta kontakt med oss på kundeservice@extra-leker.no eller på chatten vår på extra-leker.no.

Har du mottatt en skadet vare ber vi deg om så fort som mulig kontakte oss på kundeservice@extra-leker.no. Ser du tydelig skade på pakken ved utlevering ber vi deg melde fra til Bring/Posten når du mottar sendingen. Ta deretter kontakt med vår kundeservice. Oppgi da ordrenummer og legg gjerne ved bilde(r) av skaden. Ta også kontakt med oss på kundeservice dersom en vare slutter å virke etter en stund. Ved godkjent reklamasjon kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Feilen må foreligge når du får produktene i din besittelse. Du har 2 års garanti som løper fra kjøpstidspunktet. Du kan klage på en vare inntil 2 år etter kjøpet. Vi anbefaler deg derfor å ta vare på e-postkvitteringen i minst 2 år.

Om godset skades eller forsvinner under transport fra oss til deg er det vi som er ansvarlige. Ved en eventuell retur til oss er det du som kunde som er ansvarlig for godset.

Husk å alltid ta vare på emballasjen for at reklamasjonen skal kunne håndteres korrekt.

Merk at garantien bortfaller dersom kunden har forårsaket skade på produktet

Vi jobber hele tiden for at informasjonen om våre produkter skal være oppdatert og korrekt. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ bilde- og trykkfeil kan forekomme. Har vi kommet ut for å legge ut feil bilde eller tekst på en vare, ta kontakt med oss på kundeservice@extra-leker.no  

Ved kjøp i butikk

Har du kjøpt en vare i butikk som ikke er til forventning – ta varen og kvitteringen med til butikken og de ansatte der vil hjelpe deg.

 

Benytte angrerett:

Du har 14 dagers ubetinget angrerett.

Skulle du angre kjøpet må du kontakte oss på kundeservice@extra-leker.no eller chatten vår på extra-leker.no, senest 14 dager etter at varen er mottatt. Du kan også bruke vårt angrerettskjema (KLIKK HER) Etter Angrerettloven kan forbrukeren gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager retur fra den dagen varen er mottatt.

Vi gjør oppmerksom på at Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet.

Ved bruk av angrerett dekker kjøper returporto (jr. Angrerettloven § 5, punkt a)

Varene skal returneres i den stand de ble mottatt i.

Om godset skades eller forsvinner under transport fra oss til deg er det vi som er ansvarlige. Ved en eventuell retur til oss er det du som kunde som er ansvarlig for godset.

Om produktet er skadet ved leveringen skal dette rapporteres omgående til Extra Leker kundeservice. For at vi skal kunne reklamere på skaden til vår transportør må vi rapportere transportskaden til denne innen 1-2 dager. Vi er derfor takknemlige om du rapporterer skaden innen denne tiden. Dette gjelder både synlige og skjulte transportskader, og det er derfor viktig at du pakker opp og kontrollerer at produktene er feilfrie så snart som mulig etter å ha mottatt dem.

Husk å alltid ta vare på emballasjen for at reklamasjonen skal kunne håndteres korrekt.